اخبار انتظامی استان مازندران از سوی معاونت انتظامی استان مازندران در اختیار خبرنگار تابناک قرار می گیرد .
کد خبر: ۱۰۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 20 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 29/8/1400 تقدیم حضور می گردد.
----------------
انهدام باند میلیاردی کلاهبرداری تلفنی فروش لوازم آشپزی
پلیس فتا استان از انهدام باندی که بصورت تلفنی در پوشش فروش لوازم آشپزی از یک شرکت معتبر، هموطنان را فریب داده واقدام به کلاهبرداری از 197 نفر از سراسر کشور کرده بودند، شناسایی و دستگیرشدند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: چند تن از شهروندان مازندرانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند اخیراً شخص ناشناسی به بهانه فروش لوازم آشپزی با آن‌ها تماس تلفنی برقرار و با اقدامات فریبنده از شاکیان کلاهبرداری کرده است.
وی افزود: با برسی‌های انجام شده توسط کارشناسان سایبری این پلیس، کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و عملاً با هدایت‌های تلفنی انتقال وجه به حساب کلاهبرداران توسط خود فرد انجام داده‌اند و بعد ازدریافت وجه دیگر پاسخگوی نبوده و یا بعد از پیگیریای خریدار اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل آن‌ها می‌شد.
رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش لوازم آشپزی کلاهبرداری شده اند، اظهار داشت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی اعضای باند 5 نفره این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهمان را درغرب پایتخت دستگیر کردند.
سرهنگ خورشاد تصریح کرد: این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند و قصد فریب پلیس را داشتند ولی با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده به برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان در سراسر کشور تا این‌ لحظه اعتراف کردند.
وی با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده از هموطنان تا کنون مبلغ 30 میلیارد و 150 میلیون ریال بر آورد شده است، گفت: متهمان پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه، طلا و تلفن همراه بصورت گسترده می‌کردند.
سرهنگ خورشاد با بیان اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی های جعلی در فضای مجازی و یا تلفنی، جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می نمایند به عموم مردم هشدار داد : قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند
رئیس پلیس فتا استان مازندران خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
----------------
تصادفی که منجر به قتل راننده شد/ دستگیری قاتلان در کمتر از 3 ساعت
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از پایان تلخ نزاع و درگیری بین 2 راننده خودرو که پس از تصادف صورت گرفت، خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات اله رضوانی در تشریح این خبر گفت: بر اثر یک فقره تصادف بین 2 خوردوی پراید و سمند در بلوار بسیج شهرستان آمل که منجر به نزاع و درگیری رانندگان این 2 خودرو شده بود، راننده خودروی سمند به علت شدت جراحت ناشی از ضربات چاقو در بیمارستان فوت کرد.
وی افزود: راننده و سرنشین خودروی سواری پراید پس از وقوع تصادف با استفاده از سلاح سرد (چاقو) راننده خودروی سمند را مجروح و از صحنه تصادف متواری شدند.
فرمانده انتظامی آمل ادامه داد: کارگاهان پلیس آگاهی شهرستان پس از وصول خبر به قید فوریت موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پس از شناسایی ضاربان با انجام اقدامات فنی پلیسی، متهمان را در کمتر از 3 ساعت در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ رضوانی با اشاره به اعتراف صریح متهمان به انجام قتل، اظهار داشت: در این زمینه پرونده تشکیل و متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
-----------------
دستگیری سارق اماکن خصوصی در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدااله حسن زاده گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 12 قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی را که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بود را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی ساری، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت اماکن خصوصی در یک ماه گذشته اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست: ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کاری از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.
----------------
بازداشت سارق خودرو در حین سرقت در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق خودرو و محتویات داخل خودرو با 7 فقره سرقت در حین سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی با اعلام این خبر، بیان داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و برقراری نظم و امنیت مطلوب در سطح شهرستان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی و کلانتری 11 با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، متهم را در گشت زنی های هدفمند حین سرقت دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی بهشهر با اشاره به دستگیری متهم و کشف اموال سرقتی داخل خودرو در بازرسی از مخفیگاه متهم ، خاطرنشان کرد: سارق در بازجویی های فنی پلیس تاکنون به سرقت دو دستگاه خودرو سمند ، پراید و5 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ عنایتی گنجی در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و نیاز به فوریت های پلیسی می توانند از طریق سامانه 110 با پلیس ارتباط برقرار کردند.
----------------
دستگیری سارقان پمپ آب از مزارع کشاورزی در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از شناسایی و دستگیری 2 سارق و کشف 11 دستگاه پمپ آب کشاورزی مسروقه خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمودحسین زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت پمپ آب و تجهیزات کشاورزی از مزارع و باغات این شهرستان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند و پس از هماهنگی قضائی متهم را دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به سرقت پمپ آب از مزارع کشاورزی این شهرستان با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد .
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به دستگیری همدست این متهم، خاطرنشان کرد: سارقان در ادامه بازجویی های به عمل آمده تاکنون به سرقت 11 دستگاه پمپ آب کشاورزی و فروش آن به یک مالخر اموال مسروقه در این شهرستان اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
----------------------
دستبند پليس بر دستان سارق منزل در نوشهر
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري سارق حرفه اي منزل با 7 فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ اکبر درویشی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نوشهر در پي وقوع چند مورد سرقت منزل، با انجام اقدامات اطلاعاتي و پوشش اماكن به شخصي كه به صورت مشكوك پرسه مي زد، مظنون و وي را دستگير کردند.
وي افزود: اين سارق حرفه اي در بازجويي هاي صورت گرفته در مجموع به 7 مورد سرقت منزل اعتراف کرده است.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر تصریح کرد: متهم در تحقيقات تخصصي به عمل آمده اعتراف كرد منازلی که فاقد تجهيزات ايمني و قفل محکم بوده اند را مورد دستبرد قرار داده است.
سرهنگ اکبر درویشی با اشاره به اینکه متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، خاطرنشان کرد: همراهي و تعامل مردم با پليس در شناسايي و دستگيري سارقان و مجرمان نقش بسزايي دارد و تقاضاي پليس از مردم اين است كه منازل و اموال خود را به تجهيزات ايمني و محکم مجهز کنند.
----------------
توقیف خودرو حامل 4 تن چوب جنگلي قاچاق در نور
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف 4 تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان نور خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ نعمت اله آزادی با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی نور در حین گشت زنی، یک دستگاه خودرو نیسان حامل 4 تن چوب قاچاق را که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود را توقیف کردند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان نور تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ آزادی ضمن تشکر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.
----------------
انهدام باند سارقان سابقه دار با كشف 17 فقره سرقت در بابلسر
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از انهدام باند سارقان سابقه دار و كشف 17 فقره انواع سرقت در بابلسر خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین زارع در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان بابلسر، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا، ماموران با تلاش های بی وقفه و با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند باند 3 نفره سارقان سابقه دار به همراه یک نفر مالخر را شناسایی كنند.
فرمانده انتظامی بابلسر تصريح كرد: با هماهنگي قضائی در عملیات های جداگانه هر 3 متهم به همراه یک نفر مالخر دستگیرشدند و در تحقیقات فنی و پلیسي به 17 فقره انواع سرقت از جمله سرقت منزل، اماکن خصوصی، ساختمان نیمه کاره و انبار اعتراف کردند.
سرهنگ زارع با بيان اينكه سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: امنیت جامعه خط قرمز پلیس بوده و برابر قانون با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد شد.
--------------------
تعامل پلیس و شهرداری بستر ساز ایجاد امنیت برای شهروندان است
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با تاکید بر نقش شهرداری ها در تحقق خدمت رسانی مطلوب تر به عموم شهروندان، تعامل پلیس و شهرداری را بستر ساز ایجاد امنیت برای شهروندان دانست
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدااله حسن زاده در جلسه تعاملی خود با شهردار و معاونان شهرداری ساری، ضمن قدردانی از تعامل و مشارکت شهرداری در انجام اقدامات فرهنگي و اجتماعي، بر تداوم و استمرار اين گونه تعاملات و همکاري هاي دو جانبه تاکيد کرد.
وی خاطرنشان کرد: هدف دستگاه هاي دولتي به ارمغان آوردن جامعه اي آرام و ايمن براي شهروندان بوده و تعامل شهرداری با نيروي انتظامي نيز اقدامي در راستاي تحقق اين هدف والا و مهم مي باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تعامل پلیس و شهرداری را مکمل یکدیگر در ایجاد امنیت برای جامعه دانست و ادامه داد: نقش شهرداري ها بی تردید در کاهش جرايم و آسيب هاي اجتماعي انکار ناپذیر است و همان‌ گونه که پليس متولي ایجاد و ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه است، شهرداري نيز با اقدامات مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی خود در زيباسازي مبلمان شهري، نقش مهمي در نشاط اجتماعي دارد.
در ادامه این جلسه مهندس جواد طالبی شهردار ساری با قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی کارکنان پلیس در ایجاد امنیت اجتماعی جامعه بیان داشت: تعامل سازنده پلیس با مجموعه شهرداري، همواره راهگشاي بسياري از مشكلات شهري و زمينه ساز رضايت مندي بيشتر شهروندان و افزايش ارتقاء امنيت اجتماعي در جامعه بوده است .
مهندس طالبی در پایان خواستار تداوم طرح هاي پاكسازي و برخورد قاطع و مستمر نيروي انتظامي با مخلان نظم و امنيت در سطح جامعه شد و افزود: شهرداری ساری نیز همچون گذشته آمادگی دارد تا در زمینه آموزش هاي متنوع انتظامي و اجتماعي شهروندان در راستای پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي گوناگون همکاری لازم را با پلیس داشته باشد.
------------------
موبایل قاپ میاندورود به دام پلیس افتاد
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای با 6 فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ مجید باقری جامخانه بیان داشت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی در شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی میاندورود با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي سارق را شناسايي کردند.
فرمانده انتظامی میاندورود تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم را در مخفيگاهش دستگیر کردند.
سرهنگ باقری با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم، توصیه کرد: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، در هنگام مکالمه با تلفن همراه درکوچه‌های خلوت و تاریک، مراقب اطراف خود باشند.
------------------

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار