. این شرایط کار را برای ما سخت کرده بود و اثرات آن را در بازی برابر الهلال دیدیم. جو ورزشگاه هم واقعا سخت بود. ما به عنوان سرگروه از گروه خودمان صعود کردیم اما به عنوان مهمان برابر حریف قرار گرفتیم و بعد برابر تیم الهلال مهمان بودیم
کد خبر: ۱۰۰۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 10 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره آخرین وضعیت این تیم توضیح داد:

  با توجه به نوع بازی تیم در شش بازی گذشته آیا خودتان از روند فنی تیم رضایت دارید؟

قطعاً وقتی در چهار بازی لیگ چهار گل خورده‌ایم باید نسبت به بحث دفاع تیمی نگران باشیم. فکر می‌کنم باید روی این مساله بیشتر کار کنیم. ما در دیدار برابر گل گهر هم در نیمه نخست و هم در نیمه دوم خوب بودیم. در بازی برابر نساجی مازندران در نیمه دوم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. در بازی برابر فولاد هم نیمه دوم خوبی داشتیم. باید بپذیریم شرایطی که بعد از بازی برابر الهلال برای ما ایجاد شد کار را سخت کرد. این مساله روی کار فنی ما هم تاثیر گذاشته بود. ما در بازی‌های اخیر تحت تاثیر نتیجه بازی با الهلال بودیم اما باید آن نتیجه را فراموش کنیم. چیزی که مهم است این است که واقعا اختلاف ما با الهلال آن نتیجه نبود اما شرایط طوری رقم خورد که آن نتیجه به دست آمد. ما با شرایط سختی و همینطور خستگی زیاد به عربستان رسیدیم. شرایط پروازی سخت و اتفاقات اینچنینی روی بازی ما تاثیر گذاشته بود با این حال باید آن بازی را فراموش کرده و به آینده فکر کنیم. در هر حال ما در چهار بازی گذشته نیمه دوم‌های بهتری داشتیم. در دیدار برابر آلومینیوم شرایط خوبی را نداشتیم و من از مسائل فنی تیم راضی نبودند. همانطور که گفتم مسئولیت همه مسائل فنی تیم با من است و باید تلاش کنیم تا نواقص را برطرف کنیم.

رقابت ما با الهلال مثل جنگ تفنگ بادی با دوشکا بود

* قبل از بازی برابر الهلال عربستان اصرار داشتید بازیکن خارجی جذب شود اما پرسپولیس به خاطر پرونده کالدرون اجازه جذب بازیکن خارجی را نداشت. فکر می‌کنید این موضوع چقدر در نتیجه دیدار با الهلال تاثیر داشت؟

شرایط کلی تیم‌ ما به گونه‌ای است که شرایط نا برابری با تیم‌های آسیایی داریم. ما باید با پنجره بسته و مشکلات پروازی و با حداقل امکانات و حداکثر مشکلات به مصاف آنها برویم اما رقبا دقیقا شرایطی برعکس ما دارند. اینکه چرا نباید تیم‌ها عربستانی به ایران بیایند و چرا نمی‌توانیم میزبانی کنیم و چرا تماشاگر به ورزشگاه راه نمی‌دهیم نشان می‌دهد شرایط ما طبیعی نیست. مصاف ما با آسیایی‌ها نا برابر است. همه امکاناتی که برای بردن و کسب پیروزی نیاز دارید، آنها در اختیار دارند اما حداقل امکانات را ما نداریم. نباید چنین شرایطی وجود داشته باشد. از طرف دیگر برنامه AFC هم کار ما را سخت کرده بود. ما سه بازیکن تیم ملی داشتیم که یکی از آنها خسته به ما اضافه شد و دو بازیکن دیگر هم در شرایط ناآماده به ما ملحق شدند. ملی‌پوشان ما در تیم ملی فشار تمرینی سطح پایینی داشتند و همین  امر موجب شده بود ناآماده به ما اضافه بشوند

. این شرایط کار را برای ما سخت کرده بود و اثرات آن را در بازی برابر الهلال دیدیم. جو ورزشگاه هم واقعا سخت بود. ما به عنوان سرگروه از گروه خودمان صعود کردیم اما به عنوان مهمان برابر حریف قرار گرفتیم و بعد برابر تیم عربستانی هم مهمان بودیم. با وجود همه این مشکلات انتظارات از تیم ما هم بسیار بالا است. همه مشکلات را می‌دانند. ما باید سعی کنیم باشگاه‌های خودمان را تقویت کنیم. الهلال هشت بازیکن خارجی داشت و نمی‌دانست کدامش را در لیست قرار دهد، در مقابل ما اینجا کاری می‌کنیم که تیمی مثل پرسپولیس نتواند بازیکن خارجی جذب کند. رقابت ما با الهلال مثل جنگ تفنگ بادی با دوشکا بود. ناراحتی ما هم بیشتر برای همین است. اتفاقی مثل بازی با الهلال رخ می‌دهد که برای تیم تبعات دارد و خارج شدن از این وضعیت هم واقعا سخت است.

نفرات ما از نظر کیفی در یک سطح هستند

* در آخرین بازی پرسپولیس که برابر گل‌گهر سیرجان انجام شد، هم در نفرات تیم و هم در سیستم بازی تغییراتی ایجاد کردید. آیا فکر می‌کنید رقبا دست پرسپولیس را خوانده‌اند؟

بعد از اینکه در سه بازی سه گل خوردیم، نگران شدیم و دست به تغییراتی زدیم. هم سیستم و هم نفرات را تغییر دادیم. نفرات ما از نظر کیفی در یک سطح هستند و نمی‌توانیم بگوییم بازیکنی بهتر از دیگری است. ما فقط با توجه به سیستم بازی در نفرات هم تغییرات ایجاد کردم. ما در بازی برابر گل‌گهر هم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و مشکل ما این بود که تعداد خطاها زیاد بود. گل‌گهر هم تیمی است که در ضربات ایستگاهی عملکرد خوبی دارد. باید تلاش می‌کردیم که به حریف ضربه ایستگاه ندهیم. متاسفانه در آن بازی در دقیقه بدی یعنی اواخر نیمه نخست گل خوردیم. با این حال در نیمه دوم جبران کردیم و در مجموع بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم.

ما بحرانی نمی‌بینیم، بحران ساخته ذهن دشمنان پرسپولیس است

* در شرایطی که پرسپولیس از چهار بازی، دو پیروزی، یک شکست و یک تساوی به دست آورده است، آیا فکر می‌کنید تیمتان در بحران است؟

ما بحرانی نمی‌بینیم. این بحران ساخته ذهن دشمنان پرسپولیس است. با بودن این بازیکنان و اینکه آنها شرایط سخت‌تر از این را هم تجربه کرده‌اند و سربلند بوده‌اند، این مسائل برای ما بحران حساب نمی‌شود. بحران ساخته فضای مجازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار