۱۱ محقق دانشگاه علوم پزشکی بابل در لیست دو درصد برتر دانشمندان جهانی در رتبه بندی دانشگاه استنفورد حضور دارند.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 07 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، ۱۱ محقق دانشگاه علوم پزشکی بابل در لیست دو درصد برتر دانشمندان جهانی در رتبه بندی دانشگاه استنفورد حضور دارند.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر قدیمی از حضور ۱۱ محقق دانشگاه علوم پزشکی بابل در لیست دو درصد برتر دانشمندان جهانی در رتبه بندی دانشگاه استنفورد خبر داد.
دکتر رضا قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : بر اساس پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های اسکوپوس انجام شد، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های مختلف علمی مشخص و در اکتبر ۲۰۲۱ در مجله PLOS به چاپ رسید که در آن نام ۱۱ عضو هیات علمی و محقق از دانشگاه‌ علوم پزشکی بابل مشاهده می‌شود.
وی گفت: در این فهرست، پارامترهای متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۰ میلادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خوداستنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان، اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار