سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در زمان تولید برق از مزایای تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 06 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران از آغاز بهره بهره برداری از ششمین نیروگاه خورشیدی در این منطقه خبر داد.

کیوان فرح زاد در آیین بهره برداری از ششمین نیروگاه خورشیدی غرب مازندران، اظهار کرد: 

در راستای بهره گیری از انرژی های پاک ، کمک به پایداری شبکه برق و حفظ محیط زیست با مشارکت بخش خصوصی نیروگاه ۲۰ کیلوواتی  پشت بامی- خورشیدی بر روی بام آزمایشگاه پارس چالوس نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در زمان تولید برق از مزایای تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵ نیروگاه خورشیدی در غرب استان مازندران فعال است که معادل ۱۱۹مگاوات ساعت انرژی تولید می کنند.

در ادامه محمدی فیروز معاون فرماندار چالوس نیز گفت : در راستای افزایش توسعه پایدار کشورو همراهی و همکاری با صنعت برق کشور مشارکت بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری توسط آنها برای تولید برق کار ارزنده ای است و وظیفه اطلاع رسانی اجتماعی در این زمینه بر عهده همگان است.
گفتنی است، نیروگاه خورشیدی یاد شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و  توسط دکترجاهد مدیرآزمایشگاه پارس چالوس احداث و راه اندازی شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار