:با اجرای موفق این طرح، سال آینده مساحت دیمزار‌های استان به  ۹۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 16 October 2021

صدا و سیمای مرکز مازندران،مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: در راستای حمایت از اقشار متوسط و کم برخوردار جامعه و دستیابی به خودکفایی و امنیت غذایی طرح جهش تولید با همکاری مشترک جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال در ۳۰ هزار هکتار دیمزار‌ مازندران اجرا می‌شود.

شهیدی فر افزود: با اجرای موفق این طرح، سال آینده مساحت دیمزار‌های استان به  ۹۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه کمبود آب و بارندگی در مناطق دیم یکی از مهمترین عوامل محدودکننده توسعه کشت در دیمزارهاست. گفت:یکی از اهداف این طرح، توجه به توسعه کشت علوفه، حبوبات و دانه‌های روغنی مناطق دیم در کنار گندم و جو است.  

شهیدی فر افزود: تسهیلات مناسبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که برای خرید ادوات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل تسهیلات کم بهره با بازپرداخت چندساله است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و نبود نقدینگی لازم برای کشاورزان مناطق دیم استان، اعطای تسهیلات کم بهره برای کشاورزان مناطق بالادست در دستورکار است تا جهش تولید رد این مناطق محقق شود.

او توسعه مکانیزاسیون، رعایت تناوب زراعی، رعایت کشاورزی حفاظتی، تنوع کشت و تنوع محصولات را از اهداف مهم این طرح برشمرد و ادامه داد: کشت مکانیزه در چند سال اخیر جهش خوبی داشته است و در کشت برنج به حدود ۱۳۰ هزار هکتار رسیده است که در مناطق دیم هم باید به سمت توسعه کشت مکانیزه حرکت کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران بر استفاده از پهپاد‌ها در مناطق دیم استان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۵۰ فروند پهپاد برای برخورداری از تسهیلات معرفی شدند که ۷۰ فروند در آسمان کشاورزی استان به پرواز درآمده است.

شهیدی فر با بیان اینکه کشاورزی قراردادی از دیگر اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که لازمه کنونی کشاورزی کشور است، ادامه داد: کشاورزی قراردادی به کشاور این اطمینان را می‌دهد بدون دغدغه فروش، محصول خود را تولید کند.

او تاکید کرد: امسال حواله نهاده‌های کشاورزی به صورت الکترونیک صادر می‌شود و نیازی به حضور کشاورزان در مراکز جهاد کشاورزی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار