از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت ۴۶۸ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی، ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷ 14 October 2021

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت که از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت ۴۶۸ میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی، ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شده است.

محمدرضا حاتمی در  گفت و گو با ایسنا افزود : این میزان تسهیلات اشتغال به ۳۴۰ طرح در بخش‌های تولیدی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی با کارمزد چهار تا ۶ درصد به کارآفرینان مناطق روستایی مازندران پرداخت شده است.
وی ادامه داد اظهار کرد: از مجموع تسهیلات کارآفرینی، به ۱۸۲ طرح اشتغالزایی، ۳۰۶ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و به ۱۸۲ طرح دیگر نیز از محل اجرای طرح‌های بنیادی در قالب "هر روستایی یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد ملی بانوان" ۱۶۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
حاتمی گفت : از ابتدای امسال تاکنون، تسهیلات کارآفرینی به ۴۰ روستای مازندران پرداخت شده است و در نظر است با پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جدید، شمار روستاهای برخوردار از طرح‌های کارآفرینی تا پایان سال جاری به ۱۰۰ روستا افزایش یابد.
مدیر صندوق کارآفرینی مازندران با بیان اینکه از تمام طرح‌های اشتغالزا به ویژه در مناطق روستایی که دارای توجیه اقتصادی هستند حمایت می‌شود، گفت: تسهیلات این صندوق با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در بخش های خوداشتغالی، کارآفرینی و کارفرمایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود .
حاتمی، بیشترین میزان پرداخت تسهیلات کارآفرینی در مازندران را به ترتیب در بخش کشاورزی، خدماتی، صنعتی و تولیدی ذکرکرد و افزود: دستگاه های اجرایی ذیربط باید نسبت به صدور مجوز کسب و کار در مناطق روستایی اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در مناطق کم برخوردار و روستایی، علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری، در ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشتی مردم منطقه نیز بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار