در طول این بازدید که طبق برنامه زمانبندی و به منظور آمادگی حداکثری برای تولید به مدت ۶ روز انجام شد، علاوه بر انجام فعالیتهای معمول در بازدیدهای ۴ هزار ساعته، اقداماتی به شرح زیر در بخشهای مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق واحد صورت پذیرفت.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 14 October 2021

مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی نکا گفت:واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا به ظرفیت ۱۳۷.۶ مگاوات پس از انجام بازدید ۴ هزار ساعت کارکرد مجدداً وارد مدار تولید شد.

عبدالرضا محمودی رستمی گفت: در طول این بازدید که طبق برنامه زمانبندی و به منظور آمادگی حداکثری برای تولید به مدت ۶ روز انجام شد، علاوه بر انجام فعالیتهای معمول در بازدیدهای ۴ هزار ساعته، اقداماتی به شرح زیر در بخشهای مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق واحد صورت پذیرفت.

وی افزود:مهم ترین فعالیتهای انجام شده در جریان این بازدید تعویض فیلترهای کوالسر و پیش فیلتر ورودی کمپرسور توربین گاز، تعویض نگهدارنده و سرامیک اتاق احتراق، رفع اشکال از سیلهای دایورتردمپر ، تست نشتی بویلر بازیاب و رفع نشتی مسیر HV  EVA (بخار اشباع فشار قوی)،  رفع عیب از رله Under Excitation(حفاظت زیر تحریک) ،  رفع نشتی از بوشینگ ترانس اصلی ، بازدید، تمیزکاری و آچارکشی فلکسیبل های خروجی ژنراتور، انجام عملیات شارژ و دشارژ باطریهای ۲۳۰و ۲۴ ولت، داربست بندی گسترده و ترمیم عایقهای بیرونی اگزوز بوده است.

مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی نکا تصریح کرد: علیرغم محدودیت زمانی برای انجام بازدیدهای دوره ای ، با انجام بهره برداری و تعمیرات با کیفیت، بلوک سیکل ترکیبی در تابستان و پیک مصرف امسال با حداکثرتوان و پیوسته در مدار تولید بوده به طوری که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷۸ درصد از پیش بینی تولید محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار