وی بر لزوم بازنگری طرح تفصیلی در شهر ساری تأکید کرد و افزود: بازنگری طرح تفصیلی برای جلوگیری از تخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و همچنین برقراری آرامش برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹ 14 October 2021

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: بازنگری طرح تفصیلی برای جلوگیری از تخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و همچنین برقراری آرامش برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پرویز شعبانی عصرچهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر ساری که با حضور آیت‌الله پیشنمازی نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری برگزار شد بابیان اینکه امروز شهرداری ساری با چالش‌های مختلفی ازجمله بدهی‌های از قبل مانده و نیروهای مازاد مواجه است، گفت: حجم زیاد نیروهای انسانی در شهرداری ساری موجب می‌شود تا دریافتی‌های شهرداری تنها صرف حقوق و مزایای این مجموعه شده و در انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی دچار مشکل شود.

وی بر لزوم بازنگری طرح تفصیلی در شهر ساری تأکید کرد و افزود: بازنگری طرح تفصیلی برای جلوگیری از تخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز و همچنین برقراری آرامش برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری بابیان اینکه متولی این طرح اداره کل راه و شهرسازی استان است گفت: شهرداری نیز باید مواردی را که توسط این اداره نقض می‌شود، اصلاح، تمامی سرانه‌ها را بازنگری و آخرین تغییراتی که در شهر ایجادشده را بررسی و مطرح کند.

وی بابیان اینکه طرح تفصیلی در سال 94 به تصویب رسیده است، افزود: طرح تفصیلی رساله عملی شهر است که بیش از 30 سال این طرح بازنگری نشده که نیازمند تذکرات لازم نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری به متولیان این حوزه در استان است.

شعبانی، نداشتن پروژه تأثیرگذار در شهر ساری را از خلأهای مهم شهرداری ساری عنوان کرد و علت آن را نبودن نقدینگی و مشکلات مالی برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری به معضل زباله در مازندران به‌ویژه در مرکز استان اشاره کرد و گفت: زباله شهر ساری پیش از این به منطقه پشت کوه انتقال داده می‌شد اما به دلیل برخی مشکلات، هم‌اکنون با صرف هزینه هنگفت به استان هم‌جوار منتقل می‌شود.

وی با اعلام اینکه روزانه 20 میلیون و ماهانه بیش از چهار میلیارد تومان برای انتقال زباله هزینه می‌شود، ادامه داد: این میزان هزینه سالانه به 50 میلیارد تومان می‌رسد.

شعبانی به پروژه «نیروگاه زباله‌سو» ساری که چند سالی احداث آن به طول انجامید اشاره کرد و گفت: اما اکنون برخی موانع در این مسیر وجود دارد که نیاز به مرتفع شدن است.

وی به پروژه نیمه‌کاره «پل تا پل» در شرق ساری اشاره کرد و افزود: برای تملک بخشی از این پروژه نیاز به 300 ملیارد تومان اعتبار لازم است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری، «فاز 2 پارک ملل» را از دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری ساری عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از این پروژه انجام اما بخشی دیگر معارض اجتماعی دارد حل این مشکل نیز نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌ها در این حوزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار