:عملیات خرید تضمینی سویا از کشاورزان مازندران در هفته آینده آغاز می شود. در سال زراعی جاری قیمت تضمینی افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹ 10 October 2021

به گزارش تابناک مازندران،

عباس علی وفایی نژاد در جلسه هماهنگی خرید تضمینی سویا در مازندران اظهار داشت: عملیات خرید تضمینی سویا از کشاورزان مازندران در هفته آینده آغاز می شود. در سال زراعی جاری قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۱۲۴ هزار و ۱۹۴ ریال خریداری است.

وی افزود: در شهرهای گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، جویبار و بابل مراکز خرید تضمینی سویا پیش بینی که با بسیج تمام امکانات از قبیل نرم افزار و سخت افزار آماده تحویل گرفتن دانه روغنی سویا می باشند.

وفایی نژاد تصریح کرد: تمهیدات لازم از جمله استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی صورت پذیرفت.

وفائی نژاد همچنین با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران افزود: ۴ هزار و ۹۵ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول می باشد که طبق آمار انتظار می رود بیشترین خرید در شهرستان نکا و گلوگاه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران انتظار می رود بیش از ۵ هزار تن دانه روغنی سویا از کشاورزان خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تاکید داشت: خرید دانه های روغنی در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می شود و کشاورزانی که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند خرید محصولاتشان از سوی اداره غله امکان پذیر نمی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار